Sociaal intranet van O&I Services
  • Home
  • Blog
  • Verschuiving naar Azië: hoe ga je er mee om?

Verschuiving naar Azië: hoe ga je er mee om?

De autobranche gaat de komende jaren een historische transformatie tegemoet. Zowel verkoop als productie zal steeds meer in Azië plaatsvinden. Als gevolg van demografische en geopolitieke ontwikkelingen en trends in duurzaamheid, mobiliteit en technologie zal het zwaartepunt van de industrie verschuiven van Europa naar Azië. Door de verschuiving van Europa naar Azië is het belangrijk dat er goed gecommuniceerd wordt tussen bedrijven. Door de grote afstand ligt het, naar mijn mening, voor de hand dat er niet goed gecommuniceerd wordt. Het is erg belangrijk dat communicatieproblemen aan de orde gesteld worden. Als dit niet gebeurt, zullen medewerkers zich niet met elkaar verbonden voelen.

Wat zijn de uitdagingen? Hoe zorgt u ervoor dat medewerkers zich belangrijk en verbonden voelen? Hoe kunt u de betrokkenheid verhogen en hoe zorgt u ervoor dat er goed gecommuniceerd wordt? Dit zijn uitdagingen waar de autobranche mee te maken heeft. Het is daarom belangrijk dat bedrijven de kwaliteit van communicatie bewaken. Maar zijn zij wel in staat om dit proces goed te laten verlopen? De vraag is dan ook: wat moet de autobranche zelf doen, ondanks de grote afstand, om de betrokkenheid tussen medewerkers te laten toenemen en het communicatieproces goed te laten verlopen? Het intranet van O&I Services kan hiervoor goede ondersteuning bieden.

Engagement

Ondanks de grote afstand zorgt het intranet voor een engagement tussen medewerkers. Een engagement bestaat uit vier key woorden: communicatie, integratie, samenwerking en betrokkenheid. Om een goede samenwerking te creëren is communicatie van groot belang.

Hoe dit in z’n werk gaat?

Het intranet voorziet medewerkers van een omgeving waar de juiste informatie op de juiste manier bij de juiste personen terecht komt. Zij kunnen hierdoor op een simpele manier met elkaar communiceren. Denk hierbij aan het uitwisselen van dossiers, Skype en social media. Zij raken hierdoor met elkaar verbonden met als gevolg dat zij beter gaan samenwerken. Het intranet zorgt er dus voor dat dit proces soepel verloopt.
Samengevat

Zowel verkoop als productie zal steeds meer in Azië plaatsvinden. Hoe de autobranche hier goed op in kan spelen? Met behulp van het intranet. Waarom? Het intranet draagt bij aan de juiste informatievoorziening en fungeert tevens als discussieruimte medewerkers. Gevolg? Er wordt een ‘engagement’ gecreëerd tussen medewerkers.

Bron: Consultancy

Labels:, , ,

Recente blogs

‘Winstgevend social intranet? Start bij de business case!’

Winstgevend social intranet? Start bij de business case! - O&I Services
Download deze white paper

Onze producten

De volgende producten worden door O&I Services aangeboden:

Sociaal intranet
Community software
Office 365+
Apps

Onze diensten

Naast onze producten kunnen wij u ook helpen met de volgende diensten:

Adoptie
Business Case
Analyse & strategie
Implementatie
Community Management

Onze kennis gedeeld

O&I Services kiest er bewust voor om haar kennis te delen via:

White papers
Case studies
Infographics
  • Blogs
  • Contact opnemen?

    O&I Services
    Paterswoldseweg 808
    9728 BM Groningen (route)

    Telefoon: 050 5250233
    Internet: www.oi-services.nl
    E-mail: info@oi-services.nl
    Twitter: @oi-services