Sociaal intranet van O&I Services
  • Home
  • Blog
  • Veranderende tijden vragen om veranderende systemen

Veranderende tijden vragen om veranderende systemen

De ene reorganisatie is nog niet afgerond, of de volgende staat alweer voor de deur. Vorige week kondigde topman Jan Hommen van ING aan dat een nieuwe ingreep noodzakelijk is. En ING is niet de enige organisatie die hiermee te maken heeft. De aanhoudende economische recessie verandert niet alleen het koopgedrag van de klant, maar ook de vraag.

“De klant vraagt een ander en goedkoper product”, zei Hommen. “Daar moet je aan beantwoorden.” Zo wordt mobiel bankieren volgens hem steeds belangrijker. Ook worden IT-systemen vereenvoudigd en samengevoegd. De hardste klappen zullen vallen bij het ondersteunend personeel en onder IT-medewerkers. Ook bij callcenters verdwijnen banen, maar dat zullen geen grote aantallen zijn, aldus een woordvoerder.

Belangrijke rol voor centraal platform

De keuze voor een centraal platform wordt dus steeds belangrijker binnen organisaties. Het centraliseren van informatie, taken en functionaliteiten scheelt tijd en werkt daardoor kostenbesparend. Zowel in- als extern. Extern kan de klant meer selfservice mogelijkheden worden geboden (bijvoorbeeld wijzigen naw gegevens online, aanvragen informatie, aanpassen producten/diensten die worden afgenomen, beroep doen op een service medewerkers, etc.) en intern kan meer voordeel worden behaald uit kennisdeling, interactie tussen medewerkers en sneller de informatie vinden die je zoekt.

Nieuw intranet concept

Dat voordeel is dan ook een van de redenen dat O&I Services werkt aan een nieuw intranet concept gebaseerd op Microsoft SharePoint. De mogelijkheden van SharePoint zijn breed genoeg om te kunnen fungeren als centraal platform en daarnaast om een sociaal intranet te ondersteunen. De ervaring van O&I Services met SharePoint als centraal informatieplatform maakt de realisatie van een sociaal intranet een logische en waardevolle vervolgstap.

Bron: Telegraaf

Labels:, , ,

Recente blogs

‘Winstgevend social intranet? Start bij de business case!’

Winstgevend social intranet? Start bij de business case! - O&I Services
Download deze white paper

Onze producten

De volgende producten worden door O&I Services aangeboden:

Sociaal intranet
Community software
Office 365+
Apps

Onze diensten

Naast onze producten kunnen wij u ook helpen met de volgende diensten:

Adoptie
Business Case
Analyse & strategie
Implementatie
Community Management

Onze kennis gedeeld

O&I Services kiest er bewust voor om haar kennis te delen via:

White papers
Case studies
Infographics
  • Blogs
  • Contact opnemen?

    O&I Services
    Paterswoldseweg 808
    9728 BM Groningen (route)

    Telefoon: 050 5250233
    Internet: www.oi-services.nl
    E-mail: info@oi-services.nl
    Twitter: @oi-services