Sociaal intranet van O&I Services
  • Home
  • Blog
  • Regionalisering: hoe laten we dit soepel verlopen?

Regionalisering: hoe laten we dit soepel verlopen?

Steeds minder bedrijven zullen vanuit één of een klein aantal hoofdkantoren bestuurd worden. Decentralisering leidt ertoe dat veel bedrijven vanuit talloze regionale hoofdkantoren gaan werken om de lokale en regionale behoeften optimaal te bedienen. De autobranche ziet zich genoodzaakt om te regionaliseren. Deze drang komt vanuit de wens om efficiënter te werken. Wanneer de autobranche overgaat tot regionalisatie, betekent dit dat er steeds meer bedrijven lokaal bestuurd zullen worden. Samenwerking en communicatie dienen meer centraal in de regio en efficiënter ingericht te worden.

Waar ligt de uitdaging?

Het regionaliseren van kantoren zorgt er voor dat er optimaal ingespeeld wordt op de wensen en behoeften van de markt. Dit mag echter niet ten koste gaan van de samenwerking en communicatie tussen medewerkers. Doordat er meer kantoren komen zullen medewerkers steeds minder met elkaar in contact staan. De autobranche staat voor de uitdaging om de kwaliteit van communicatie en samenwerking te waarborgen. Hoe kan de autobranche er voor zorgen dat dit proces soepel verloopt?

De oplossing

Een intranet voorziet de autobranche van een digitale omgeving waar de juiste informatie op de juiste manier bij de juiste personen terecht komt. Ondank het regionaliseren, zorgt het intranet voor een engagement tussen medewerkers. Communicatie, integratie, samenwerking en betrokkenheid. Dit zijn de vier key woorden waaruit een engagement bestaat. Het intranet zorgt er voor dat medewerkers op een makkelijke wijze met elkaar kunnen communiceren en samenwerken. Hierdoor raken zij meer geïntegreerd en betrokken met elkaar.

Hoe draagt een sociaal intranet hier aan bij?

Hoe het sociaal intranet daar voor zorgt? Heel eenvoudig. Bedrijven kunnen bestanden en ander materiaal op het intranet plaatsen en medewerkers kunnen deze bestanden overal openen. Zo kan er op een makkelijke en effectieve manier gewerkt worden. Daarnaast kan er via het intranet gecommuniceerd en vergadert worden, zowel tijdens kantooruren als vanuit huis.

Samengevat: steeds minder bedrijven zullen vanuit één of een klein aantal hoofdkantoren bestuurd worden. Deze drang komt vanuit de wens om efficiënter te werken. Waar ligt voor de autobranche de uitdaging? De kwaliteit van communiceren en samenwerken moet gewaarborgd worden. Hoe kan de autobranche hier goed op inspelen? Met behulp van een intranet. Waarom? Het intranet voorziet de autobranche van een digitale omgeving waar de juiste informatie op de juiste manier bij de juiste personen terecht komt. Gevolg? Er wordt een ‘engagement’ gecreëerd tussen de medewerkers.

Labels:,

Recente blogs

‘Winstgevend social intranet? Start bij de business case!’

Winstgevend social intranet? Start bij de business case! - O&I Services
Download deze white paper

Onze producten

De volgende producten worden door O&I Services aangeboden:

Sociaal intranet
Community software
Office 365+
Apps

Onze diensten

Naast onze producten kunnen wij u ook helpen met de volgende diensten:

Adoptie
Business Case
Analyse & strategie
Implementatie
Community Management

Onze kennis gedeeld

O&I Services kiest er bewust voor om haar kennis te delen via:

White papers
Case studies
Infographics
  • Blogs
  • Contact opnemen?

    O&I Services
    Paterswoldseweg 808
    9728 BM Groningen (route)

    Telefoon: 050 5250233
    Internet: www.oi-services.nl
    E-mail: info@oi-services.nl
    Twitter: @oi-services