
Hoe ziet uw bedrijfssituatie eruit met een succesvol social intranet?
Zijn de aanleiding(en) bekend en de problemen in kaart gebracht? Dan is de volgende stap het bepalen van de stip aan de horizon (visie). Onderdeel drie van de in totaal zes social intranet business case onderdelen: “Hoe ziet uw bedrijfssituatie eruit met een succesvol social intranet?”.
Onderdelen social intranet business case
- Aanleidingen Gemist? Lees het blog hier terug
- Problemen Gemist? Lees het blog hier terug
- Gewenste situatie
- Effecten
- Scenario’s
- Begroting
Social intranet business case: gewenste situatie
Als het social intranet doet wat het moet doen, hoe ziet de bedrijfssituatie er dan uit? Het gaat hierbij om een (abstracte) langetermijndoelstelling. Concretere doelen stelt u pas op bij onderdeel 4 ‘effecten’ en onderdeel 6 ‘begroting’. Waarom u de stip aan de horizon bepaalt?
- Om de organisatie mee te kunnen krijgen is het cruciaal een gemeenschappelijk gewenst einddoel na te streven: waar doen we het voor?;
- Om toekomstplannen te laten slagen, is het belangrijk om andere afdelingen direct bij een social intranet te betrekken.
CASE: Een voorbeeld van een van onze klanten
In het ultieme geval is het social intranet voor alle medewerkers het startportaal voor het uitvoeren van hun werkzaamheden. Een platform waar je als medewerker prettig en efficiënt werkt én waar de klant centraal staat. Online samenwerken met een goed versiebeheer. Afdeling-overstijgend, zonder de overbekende en afgebakende afdelingsmuren. Transparantie!
Download whitepaper adoptie
Ook al staat een stevige business case aan de basis voor een succesvol social intranet, zonder dat medewerkers betrokken worden géén adoptie. Download gratis ons whitepaper “Adoptie? Waarom de meeste social intranetten mislukken” om meer over social intranet adoptie te weten te komen.
Labels:social intranet