Sociaal intranet van O&I Services
  • Home
  • Blog
  • Hoe creëer ik engagement bij mijn content owners en community managers?

Hoe creëer ik engagement bij mijn content owners en community managers?

Om de betrokkenheid van content owners en community managers te behouden is het van belang op deze in een vroeg stadium te betrekken. Maak niet de beginnnersfout om deze pas te betrekken wanneer er content geleverd moet worden om tot succesvolle migratie of implementatie te komen. Om content owners en community managers te betrekken bij het intranetproces dient men bij het selecteren van het intranet deze groepen te betrekken bij:

  • Het kiezen van een leverancier
  • Regelmatig revisie over het design van het intranet op te vragen
  • Softwaredemo’s te draaien
  • Toegespitste training voor intranet formuleren
  • Pilot-fase intranet houden

Door deze groepen te betrekken bij bovengenoemde aspecten ontstaat er een cultuur waarin men op constructieve wijze een bijdrage wil leveren aan het vernieuwde intranet, en dit op de lange termijn zal blijven doen. Mede omdat het vernieuwde intranet een beetje van iedereen is en men dit wil onderstrepen door er een succes van te maken.

Hoe behoud ik engagement?

  • Uitlichten van personen
    Door geregeld meetings te organiseren blijft men betrokken bij het proces. Op deze wijze blijft de beleving bij het project bestaan.
  • Creëer onderlinge commitment
    Door de community managers en content owners geregeld samen te brengen ontstaat er een onderlinge commitment.
  • Vast contactmoment
    Door een vast contactmoment in te lassen blijft men voortdurend betrokken bij het proces.
  • Geven en nemen
    Tijdens de meetings moet er voor de verschillende groepen de mogelijkheid zijn om input te geven aan het project. Op deze wijze krijgt men affiniteit met het project en heeft men het idee een steentje te kunnen bijdragen aan het project.
  • Creëren van uitdagingen
    Community managers en content owners hebben dagelijks te maken met nieuwe uitdagingen op het intranet. Wanneer deze groepen de kans krijgen om deze onderling uit te wisselen. Ontstaat er een structuur waar men onderling tips & tricks uitwisselt.
  • Licht personen uit
    Geef specifieke voorbeelden over welke personen demonstreren dat ze bijdrage leveren aan het intranet. Vaak zijn actief betrokken groepen ook bereidt om toe te lichten welke bijdrage ze hebben geleverd aan het intranet.

 

Meer lezen? Download het whitepaper: Engagement en het sociale intranet. 

Uw naam (verplicht)

Organisatie (verplicht)

Uw email (verplicht)

Uw telefoonnummer (verplicht)

Hou mij op de hoogte van innovaties, trends en ontwikkelingen.

Labels:, , ,

Recente blogs

‘Winstgevend social intranet? Start bij de business case!’

Winstgevend social intranet? Start bij de business case! - O&I Services
Download deze white paper

Onze producten

De volgende producten worden door O&I Services aangeboden:

Sociaal intranet
Community software
Office 365+
Apps

Onze diensten

Naast onze producten kunnen wij u ook helpen met de volgende diensten:

Adoptie
Business Case
Analyse & strategie
Implementatie
Community Management

Onze kennis gedeeld

O&I Services kiest er bewust voor om haar kennis te delen via:

White papers
Case studies
Infographics
  • Blogs
  • Contact opnemen?

    O&I Services
    Paterswoldseweg 808
    9728 BM Groningen (route)

    Telefoon: 050 5250233
    Internet: www.oi-services.nl
    E-mail: info@oi-services.nl
    Twitter: @oi-services