Sociaal intranet van O&I Services
  • Home
  • Blog
  • De competenties van een intranetmanager

De competenties van een intranetmanager

Thoughtfarmer.com schreef kort geleden en interessant artikel over welke eigenschappen een toekomstig intranetmanager moet hebben. Er is een onderscheidt te maken tussen twee rollen. De senior intranet manager deze legt zich toe op het formuleren van het strategische proces en de junior intranetmanager welke een meer operationele rol inneemt.

Hieronder de vereiste competenties van de intranetmanager op een rijtje:

Welke verantwoordelijkheden heeft een intranetmanager?

  • Zorgdragen over het design en het thema van het intranet;
  • Onderzoeken welke intranetbehoeften en -wensen er zijn;
  • Navigatie onderhoud;
  • Monitoren gebruik/site statistieken

Technologische verantwoordelijkheid

  • Het kiezen van de juiste soft- en hardware
  • Het selecteren van software- en hardware leveranciers
  • Begrijpen van de basisfunctionaliteit

Engagement

  • Het managen van het implementatieteam;
  • Samenwerken met de belangrijkste stakeholders;
  • Het coördineren van de bijdrage van de verschillende content owners;
  • Betrekken van gebruikers bij design- en planningsactiviteiten;
  • Stimuleren van communities voor actieve bijdrage

Over welke skills moet een intranetmanager beschikken?

  • 2 tot 5 jaar ervaring op gebied van implementatie van intranetten en samenwerkingssoftware
  • Basiskennis op gebied van HTML, CSS en Javascript
  • Projectmanagementervaring
  • Goede schriftelijke- en communicatieve vaardigheden
  • Engager en organisator
  • Ervaring met office applicaties

Meer lezen?

De blog creëren van engagement bij community managers laat zien op welke wijze een organisatie een solide intranetstructuur kan opzetten. Klik hier om het blog te lezen.

Labels:,

Recente blogs

‘Winstgevend social intranet? Start bij de business case!’

Winstgevend social intranet? Start bij de business case! - O&I Services
Download deze white paper

Onze producten

De volgende producten worden door O&I Services aangeboden:

Sociaal intranet
Community software
Office 365+
Apps

Onze diensten

Naast onze producten kunnen wij u ook helpen met de volgende diensten:

Adoptie
Business Case
Analyse & strategie
Implementatie
Community Management

Onze kennis gedeeld

O&I Services kiest er bewust voor om haar kennis te delen via:

White papers
Case studies
Infographics
  • Blogs
  • Contact opnemen?

    O&I Services
    Paterswoldseweg 808
    9728 BM Groningen (route)

    Telefoon: 050 5250233
    Internet: www.oi-services.nl
    E-mail: info@oi-services.nl
    Twitter: @oi-services